sobota, 19 grudnia 2020

IV niedziela adwentu, 20.12.2020r.

 Liturgia słowa: 2Sm 7, 1-5.8b-12.14a.16; Ps 89, 2-5.27.29; Rz 16, 25-27; Łk 1, 26-38

Są chwile, kiedy czuję się jak pionek na szachownicy. Znaczę tak niewiele, takich jak ja jest więcej, są nawet lepsi i ważniejsi ode mnie - poruszają się szybciej, zręcznie skaczą po wyznaczonych polach...  To nie ja decyduję o przebiegu tej partii. Czasem mam wrażenie, że znajduję się tu przypadkiem. Często - że widzę tylko maleńki wycinek całej planszy, może kolejny ruch - a może nawet nie tyle.

Nie wszystko rozumiem... co więcej - im jestem starsza, tym rozumiem mniej. Na początku nieco mnie to martwiło, bo wydawało mi się, że powinno być właśnie odwrotnie. Dziś myślę sobie, że może nie to jest najważniejsze. Najważniejsze jest - zaufać i poddać się woli Mistrza... Oto ja służebnica Pańska, niech mi się stanie według słowa twego. Zgoda Maryi na tak nieoczekiwany i niespodziewany plan na jej życie zawsze mnie dziwiła. No bo jak to - tak poddać się mu zupełnie, nie znając szczegółów, tak po prostu zaufać słowom - i to czyim! - anioła? Jak to możliwe? Skąd mieć pewność, że to nie sen? Dlaczego właśnie ona - dziewczyna z Nazaretu? 

Maryja - Królowa na Boskiej szachownicy wszechświata. Bez Jej bezwarunkowej zgody plan zbawienia ludzkości wyglądałby zupełnie inaczej. Królowa, która przyjmuje Słowo, nosi je w swoim sercu, by podporządkować Mu całe swoje życie. Nie zasypuje anioła pytaniami o szczegóły - bo ufa, że skoro Pan z nią, to wszystko inne będzie również na swoim miejscu...

Kiedy czujesz, że wszystko wymyka Ci się z rąk, że Twój misterny plan na życie zaczyna się walić jak domek z kart - popatrz na Nią. Kiedy nie wiesz, jaką drogę wybrać, niech towarzyszą Ci słowa: Uczyń wszystko, co zamierzasz w sercu, gdyż Pan jest z Tobą. On tak bardzo zaufał człowiekowi, że losy całego świata zawierzył Maryi, czyniąc Ją matką Zbawiciela... Tobie też ufa. Jesteś Jego dzieckiem, a On Twoim Ojcem, Twoim Bogiem, opoką Twojego zbawienia... Na wieki zachowa dla Ciebie łaskę i trwałe z Tobą będzie Jego przymierze. 

Powiedz dziś "tak" na Boży plan dla Ciebie. Twoje fiat jest początkiem pięknej przyjaźni z Bogiem, której podstawą jest wzajemne zaufanie i otwartość na siebie nawzajem. 



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

VI niedziela wielkanocna, 14.05.2023r.

  Liturgia słowa: Dz 8, 5-8.14-17; Ps 66, 1-7.16.20; 1 P 3, 15-18; J  14, 15-21 Czasem wystarczy jedno zdanie. Parę wyrazów splecionych w me...