sobota, 24 października 2020

XXX niedziela zwykła, 25.10.2020r.

 Liturgia słowa: Wj 22, 20-26; Ps 18, 2-4.47 i 51; 1 Tes 1, 5c-10; Mt 22, 34-40

Będziesz miłował - to pierwsze i najbardziej fundamentalne przykazanie i zasada postępowania człowieka wierzącego. Wszystko, co czynisz, ma być zakorzenione w miłości, z niej czerpać inspirację i na niej budować. Żeby kochać, trzeba najpierw doświadczyć miłości. Pozwolić Temu, który jest Miłością, dotknąć wszystkich Twoich zranień; ukoić ból, tęsknotę, rozpacz. Zaufać Jego słowu. Uwierzyć, że dla Niego jesteś ważny i potrzebny. Otworzyć się na Jego bliskość i dostrzec obecność Pana w Twoim życiu, Twojej historii, ludziach, których stawia na Twojej drodze... Przyjąć miłość Ojca i w niej się zakorzenić - to pierwsze zadanie...

Kochać Boga... Na Jego miłość odpowiadam swoją - zawsze niedoskonałą i tak bardzo ludzką... Jak Go kocham? Sercem, duszą i umysłem - czyli oddaję Mu wszystkie sfery mojego życia - uczucia, myśli, wybory, plany, marzenia, działania... To jest moje "chcę", moje "ja też Cię kocham". Miłuję Cię, Panie, Mocy moja, Panie, Opoko moja i Twierdzo, mój Wybawicielu. Wiem, że więcej nie potrafię; widzę, jak wiele mi brakuje i jak bardzo moja miłość jest słaba... ale chcę. Tyle wystarczy.

Kochać bliźniego - to znaczy tę miłość, którą mam od Boga, przekazywać dalej. To być dla innych, dzielić się tym, co mam - a może jeszcze bardziej tym, czego nie mam - troszczyć się o tych, którzy są obok, dawać swój czas, czasem współdzielić troski, życzliwie wysłuchać... Wiecie, jacy dla was byliśmy, przebywając wśród Was - pisze święty Paweł. Żyć tak, żeby ktoś - patrząc na moją postawę, zachowanie, działanie - widział Boga... To nie są wcale wielkie wyrzeczenia ani ofiary - zwykły uśmiech, życzliwe słowo, dobro, które posyłasz dalej - tyle wystarczy, by pokazać komuś, że nie jest sam. To takie ważne - zwłaszcza dziś...

Kochać siebie - to przede wszystkim pozwolić się pokochać Bogu. Otworzyć się na Jego łaskę. Przyjąć wszystko, czym chce mnie obdarować. To dostrzec swoją wartość, popatrzeć na siebie Jego oczami. Kochać siebie to być dla siebie dobrym... dbać o siebie i swój rozwój, świętować swoje zwycięstwa, zatroszczyć się o czas dla siebie - ale też stawiać sobie wymagania, bo miłość zawsze chce się rozwijać, ewoluować, udoskonalać...

Czy pozwoliłeś już Bogu, by Ci pokazał, jak bardzo Cię kocha? Jak kochasz siebie? Kogo kochasz i jak okazujesz swoją miłość tym, którzy są obok Ciebie? Bóg jest miłością - miejcie odwagę żyć dla Miłości...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

VI niedziela wielkanocna, 14.05.2023r.

  Liturgia słowa: Dz 8, 5-8.14-17; Ps 66, 1-7.16.20; 1 P 3, 15-18; J  14, 15-21 Czasem wystarczy jedno zdanie. Parę wyrazów splecionych w me...