sobota, 22 sierpnia 2020

XXI niedziela zwykła, 23.08.2020r.

 Liturgia słowa: Iz 22, 19-23; Ps 138, 1-3.6-8; Rz 11, 33-36; Mt 16, 13-20

Z Niego i przez Niego, i dla Niego jest wszystko... W tych słowach zawiera się właściwie sedno wiary i to one są kluczem do dzisiejszej liturgii słowa.

Z Niego - bo Bóg jest źródłem. To On wyznacza zadania i cele, to On uzdalnia do ich realizacji... i zupełnie nie liczy się tutaj moja własna niedoskonałość, mizerność, małość. To On nazywa mnie na nowo, podnosi, umacnia, bym stała się jak skała. Swoim słowem stwarza mnie na nowo, wyciąga z ukrycia na światło jak Eliakima. On powierza mi misję - niekoniecznie na moją miarę.  On pierwszy obdarowuje mnie Sobą, swoją miłością - a mi ciągle tak trudno zaakceptować fakt, że bez Niego i poza Nim nie ma niczego... Tak trudno przyjąć, że ja niczym nie mogę się odwdzięczyć ze tę miłość... 

Przez Niego dzieją się w moim życiu cuda. Staję się dziełem Jego rąk, Jego sługą.  Przecież tak często mówię, że nie potrafię, że nie dam rady, że to nie dla mnie, że to za wielkie, a ja za mała - ale właśnie w ten sposób oddaję Mu pole do działania. Sama nie umiem - z Nim mogę wszystko. Przekazanie kluczy Piotrowi to oddanie odpowiedzialności. Już nie jestem widzem, przyjęcie kluczy zobowiązuje mnie do włączenia się w budowanie królestwa niebieskiego tu, na ziemi. 

Dla Niego... bo przecież moje życie tutaj będzie miało swój kres. A wy za kogo Mnie uważacie? Jezus, Mesjasz, Pan i Zbawiciel, Syn Boga żywego jest celem mojej ziemskiej wędrówki. Wszystko, co robię, jest dla Niego. Moja praca, odpoczynek, moje relacje... Nie jestem niezastąpiona - mimo że często tak właśnie mi się wydaje. Budowanie królestwa ważniejsze jest niż moja w nim posługa. Klucze przekazuje się z rąk do rąk. I całe szczęście - bo dzięki temu możemy wzrastać i wspierać siebie nawzajem w tym dziele, a nasza małość naprawdę nie ma tutaj większego znaczenia. Ważniejszy jest On i misja, którą nam powierzył.

Początek i koniec, i to, co pomiędzy... wszystko z Niego wynika, przez Niego się dzieje i do Niego zmierza. Przez Chrystusa, z Chrystusem i w Chrystusie, Tobie, Boże Ojcze wszechmogący, w jedności Ducha Świętego, wszelka cześć i chwała na wieki wieków. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

VI niedziela wielkanocna, 14.05.2023r.

  Liturgia słowa: Dz 8, 5-8.14-17; Ps 66, 1-7.16.20; 1 P 3, 15-18; J  14, 15-21 Czasem wystarczy jedno zdanie. Parę wyrazów splecionych w me...